torsdag 4 mars 2010

Mitt svar

Jag fick ett mail där avsändaren bad om en bild på mig i min nya hårfärg. Jag har ingen, men hittade dessa i min kusins blogg.



Inte särskilt glamouröst att lägga upp en bild där jag sitter i pyjamasbyxor, men det är är ju så jag går klädd hemma för det mesta.



Jag gillar inte den här bilden så mycket. Både jag och Gabriel ser ganska berusade ut, eller vad tycker ni?

Bonusbild på G som härjar på IKEA:



Jag saknar Linn och Gabriel.

Idag hade jag ett dagpass på praktiken. Det kändes otroligt bra och jag hade fantastiskt roligt emellanåt. Jag pratade med min handledare om hur jag hade upplevt min första dag på avdelningen, både stämningen bland personalen och mötena med patienterna. Min handledare är faktiskt väldigt bra. Hon är lugn, saklig och tydlig med patienterna. Det kändes skönt efter att jag pratat med henne. Jag tror att jag kommer att fixa det känslomässigt svåra om jag bara får vara i en personalgrupp där man kan ventilera sig och där man stöttar varandra.

En annan sak som kändes väldigt bra var att min handledare sa till mig att hon tycker att jag är duktig, och att hon släppte lös mig bland mammorna och bebisarna. Jag vill leka sjuksyrra! Det är en sådan kick för självförtroendet att få göra sjuksyrregrejer med patienterna utan att handledaren står bakom axeln på en. Jag blir så himla glad när jag märker att jag kan.

En tredje och tråkig sak är att jag nu är ledig i tre dagar och att dessa dagar måste ägnas åt PM-skrivning. Jag passade på att göra två amningsobservationer idag då det är det PM:et ska handla om. Spännande värre.

MEN efter PM kommer solsken för på måndag gör jag mitt första pass på förlossningen!

3 kommentarer:

  1. du är fin i brunt och blont hår! jag vet ju att du varit blond ett bra tag men när jag ser bilderna tänker jag att det är din vanliga hårfärg och att det blonda är det ovanliga.
    /H

    SvaraRadera
  2. vilken liten sötnos till kille =) förstår att du saknar honom

    SvaraRadera
  3. Du är BRUN, verkligen! Så jättefint hörru!

    SvaraRadera