onsdag 31 mars 2010

En morot och en till morot

Idag var jag på mödravården tillsammans med en barnmorska vilket jag verkligen sett fram emot, men jag blev gruvligt besviken och när jag halv fem gick mot omklädningsrummet kom tårarna som jag kämpat mot hela dagen. Jag räddades av en BVC-sköterska som tog in mig på sitt rum och lät mig berätta hur värdelös min praktik varit. Hon bekräftade det jag sa och berättade att hon både sett och hört andra berätta att jag fått urkass handledning och ett dåligt bemötande. Hon hade tagit upp min praktik på ett möte igår och det är nu bestämt att jag får göra klart resten av min praktik på BVC tillsammans med den här underbara barnsjuksköterskan. Imorgon ska hon introducera mig i primärvårdens underbara värld och sen kommer jag att få ta hand om patienter tillsammans med henne. Hon har lovat att det är fritt fram för mig att ta för mig och göra allt det jag kan. Det känns nästan som att en ängel har tagit mig under sina vingar. Jag är så otroligt lättad.

...och otroligt trött. Ela ville leka men jag orkade bara inte så jag gav henne en morot att leka med och knapra på. Hon älskar verkligen morötter! När hon smaskat klart är hon orange på benen och runt munnen. Så himla gulligt. Hon torkar munnen på min vita matta men det gör inget för det är ganska gulligt det med. Tycker jag.

2 kommentarer: