söndag 14 mars 2010

En alldeles vanlig söndag

Idag har varit en alldeles vanlig söndag hela dagen. Jag började dagen med att sitta i köket och titta ut på den soliga snön medan jag drack mitt morgonkaffe. Sedan söndagsbadade jag. Jag gjorde en hårinpackning och läste i en bok som ska handla om meningen med livet men jag har inte kommit så långt än.

När Ela vaknade bylsade jag på mig kläder och gick till skogs. Vädret var underbart, inte alls som vanligt söndagsväder, och både jag och Ela blev lite skuttiga. Jag försökte slappna av och känna lugnet i skogen. Det har varit skönt att göra ingenting i helgen.



Eftermiddagen ägnade jag åt att laga mat inför den kommande veckan. Jag kommer att ha fullt upp och då är det skönt att slippa laga mat tycker jag. Jag äter alltid ett mål lagad mat om dagen, och det äter jag oftast till lunch. Till kvällen äter jag för det mesta fil, frukt och eventuellt en hårdbrödmacka med kaviar. När jag har slut på glassen alltså.

I veckan ska jag äta köttfärsfyllda cannelloni som jag gratinerat i ostsås, köttfärssås, lasagne och, för att inte föräta mig på köttfärs, kyckling och ris.



Det här är ett av mina radarpar i köket. Man kan alltid lita på dem:

1 kommentar:

  1. OB-tillägg B (Helg)
    Tid från kl 16.00 till kl 24.00 vardag närmast före trettondag jul, första maj, Kristihimmelsfärdsdag, nationaldagen, eller Alla helgons dag.

    SvaraRadera