fredag 26 mars 2010

Skolsyster

Idag har jag tillbringat halva dagen på Sävjaskolan tillsammans med skolsköterskan Anna Segerström. Det var en trevlig förmiddag och det var särskilt roligt eftersom jag känner mig väldigt besviken på min praktik i övrigt. Anna verkar vara en väldigt fin skolsyster och även en bra handledare. Det blev knappt någon sjukvård alls under min dag i skolan, men jag fick ändå bra med information och hyfsat bra koll på vad en skolsköterska egentligen gör. Tack syster Anna!

Solen sken när jag gick hem vid lunch och jag ville verkligen ta Ela med mig och gå ut i skogen, men jag har så himla ont i mitt ben att det bara var att glömma. Jag satte mig med telefonen och bokade lite fler studiebesök och sen la jag mig i sängen och somnade med en gång. Jag förstår inte hur jag kan vara så trött.

När jag vaknade tog jag min tantshoppingtantvagn och åkte till ICA och handlade. Lagade fläskfilé till fredagsmat och gav mig själv lite godis till efterrätt. Nu är klockan snart halv nio och jag ska lägga mig med Ela och min bok. Läser just nu Blonde av Joyce Carol Oates. Om ni inte har läst den så rekommenderar jag den för er som vill läsa böcker som kryllar av vackra ord i härliga meningar.

Och ni, var lite unga för mig.

1 kommentar:

  1. Det är ingen tant-vagn. Den är modern och fräsig. En räääcer-kärra. Igår var jag ung så det räcker både för dig och mig lång tid framöver. Puss!

    SvaraRadera