fredag 5 mars 2010

Läkemedelsräkning och en blomma

Jag fick ett mail med information om nästa omtenta i läkemedelsräkning. Jag tycker så otroligt synd om de som fortfarande inte har spikat sin tenta. Läkemedelsräkningen är inte särskilt svår- om man kan den. Jag blev irriterad och skickade detta mail tillbaka:

"Hej!

Jag klarade (äntligen) tentan vid förra tentamenstillfället. Jag undrar ändå varför ni inte anordnar en lärarledd träff för de studenter som fortfarande inte är godkända. Jag avskyr att gnälla men jag måste tala om att undervisningen vi hade i läkemedelsräkning var bedrövlig och under all kritik. Jag har förstått att många studenter faller bort på grund av att de inte klarar läkemedelsräkningen, och då det även har varit en del skriverier om felräkningar i kliniken så tycker jag att det är väldigt sorgligt att inte kursledningen styr upp undervisningen vad gäller detta. Att kunna läkemedelsräkning är något alla sjuksköterskor måste behärska fullt ut för att kunna bedriva patientsäker vård. Det är oansvarigt att inte ta tag i det här stora problemet. Förutom att det kan vara farligt i kliniken så bidrar det ju också till att hålla ssk yrkesstatus på en skamligt låg nivå.

Vänliga hälsningar, Linda Eriksson SSK T4 "

När jag mailat upptäckte jag att jag var sjuk. Halsen är söndertrasad och svullen och jag mår riktigt risigt. I hopp om att muntra upp mig själv lite åkte jag och köpte mig en blomma att ha i köksfönstret. Jag blev nog faktiskt lite piggare av det för när jag kom hem orkade jag äta, diska, tvätta och leta rätt på en artikel till mitt PM. Jag ska visa blomman för er men sen ska jag klättra upp i min säng och sova. Hoppas ni har en riktigt festlig fredagskväll och inte snålar på myset!

4 kommentarer:

  1. älskar när du ryter ifrån, du är som en spice girl!!!
    /h

    SvaraRadera
  2. Bra skrivet, tror att många känner likadant men inte vägar säga nått! Starkt av dig..och fin blomma btw!! ha en bra helg!! kram

    SvaraRadera
  3. såg det inte först men en sån häst har jag med! en hel sån hästfamilj.
    /H

    SvaraRadera
  4. Ett sånt klot till lampa har jag meeee! Runt och fint :)

    SvaraRadera