måndag 22 mars 2010

Öppenvårdens dag ett

Tack vare min långa middagslur igår så sov jag knappt något alls i natt. Tvingade mig ur sängen när klockan ringde för att hinna gå ut och njuta av det underbara solskenet innan jag skulle till vårdcentralen. Min första dag mjukstartade med ett möte med min huvudhandledare, rundvandring i lokalerna och handslag med personalen. Jag tror att det kommer att bli bra och att jag kommer att trivas under mina tre veckor inom öppenvården. Fick dock en känsla av att jag kommer att få ligga i och driva på för att få ta hand om patienter och göra saker själv.

Jag pusslade ihop ett provisoriskt schema för den här veckan. Imorgon ska jag sitta på lab och ta prover hela dagen. Om jag hinner ska jag försöka boka in lite studiebesök här och var också.

Jag var precis så här trött i morse:




MEN IKVÄLL tar jag det bara lugnt. Jag och Ela hade soffmys som om det vore helg. Jag åt av gårdagens biopopcorn och såg skräp på teven. Det var härligt.



Ela är sur över att hon inte får smaka på popcornen. Hon fick dock en stor bit blodig lever till middag så hon ska INTE klaga.

1 kommentar:

  1. Hejja Ela! Minou och jag gillar dig! Kom snart och hälsa på.

    SvaraRadera