lördag 13 mars 2010

Lördagsljus

Efter en natt fylld av mardrömmar, hostattacker och tankar sov både jag och Ela till klockan tolv idag. Tänkte åka och lördagsfika på Norrlands nation men valde bort det för att kunna ta ett långt bad och en lång skogspromenad medan det var sol. Det var skönt och jag började må bättre där ute i skogen. Min hals är fortfarande svullen och slemfylld av den här irriterande förkylningen och jag är extremt trött.

Ikväll har vi haft soffmys och sett melodifestivalen. Jag tände ljus och åt godis. Mysigt men lite ensamt. Känner mig ledsen och uppgiven ikväll och skulle helst av allt vilja vara hemma hos mamma. Ska krypa ner under täcket och försöka sova ordentligt i natt. Sen hoppas jag att jag får vara med om många roliga och glädjefyllda saker på praktiken nästa vecka. Känner mig inte i form för att klara av att hantera tragik av dessa oerhörda mått.



Den här ljuslyktan har jag fått av Lise. Den hänger i mitt köksfönster.




Kommer ni ihåg min ande i lampan? Den fungerar inte, jag har försökt hur många gånger som helst. Men fin är den.



Ela tittade också på Melodifestivalen. Jag tyckte att det verkade som att hon gillade det.



...men det gjorde hon förstås inte.

1 kommentar:

  1. det var nog för att jöback fick så lite poäng ela lessnade!
    /H

    SvaraRadera