torsdag 18 mars 2010

Stick mig!

Efter två pass på förlossningen kändes det lite tråkigt att gå tillbaka till de sjuka graviditeterna på 96D. Dagen blev lite rörig eftersom vi hade seminarium med vår kliniska adjunkt Christine Rubertsson på förmiddagen och jag inte riktigt hann sätta mig in i patienterna. Istället för att jobba på avdelningen lät jag en klasskompis öva på att sätta PVK på mig. Hon var lite nervös över att göra det så jag tvingade henne att sätta en på vardera handen på mig och det fixade hon galant. Sen lärde jag henne att ta Hb-prover och även detta gjorde hon riktigt skickligt. Lite trist för mig dock då mitt Hb ligger för lågt. Mamma tyckte att jag skulle äta lever själv istället för att ge den till Ela.



Jag är glad över att jag har haft sådan tur med alla handledare jag haft på de olika avdelningarna jag har varit på. Jag ser fram emot att börja handleda jag med. Åh vad allt känns roligt när man är ute på praktik!

...fast jag är trött. Så otroligt trött. Och kroppen värker. Jag är inte van att skena omkring i korridorerna. Det är inte klokt vad man blir känslig i ben och fötter när man suttit i skolbänken ett tag. Och hungrig! Man gör av med betydligt mer energi och kan ibland inte tänka på annat än mat och socker. Eller jo, sömn förstås.

JO, jag klarade psykiatritentan!

Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar