torsdag 25 mars 2010

Krämpor

Jag har ont i mitt högra ben. Jag har så ont att jag vaknat flera gånger i natt och haft svårt att somna om. Promenaden till vårdcentralen som vanligtvis tar åtta minuter tog mig idag nästan tjugo minuter. Jag linkar fram som halta Lotta och varje steg är enormt plågsamt. Smärtan sitter stenhårt på utsidan av vaden och strålar både ner i foten och upp mot låret och höften. Jag har fått knapra värktabletter hela dagen och försökt att gå så lite som möjligt, men värken bara tilltar och jag håller på att bli tokig.

Det är våffeldagen idag men jag lider brist på både våffeljärn och viktiga vitaminer och mineraler så jag fick äta min vitamingryta till middag:



Jag ska lägga mig och vila mitt stackars ben nu så jag orkar med mitt studiebesök hos skolsköterskan på Sävjaskolan imorgon. Vill bara tipsa om en artikel av Gudrun Schyman. Jag ska skicka in en ansökan till kvällskursen Mäns våld mot kvinnor på 7,5 hp till nästa höst. Det ser jag fram emot.

2 kommentarer:

  1. det är en bra artikel av gudrun, och ett bra initiativ av dig att läsa kursen!
    /h

    SvaraRadera
  2. Faktiskt funderat på den kursen också!...

    SvaraRadera