måndag 1 mars 2010

Praktik och pyssel

Första praktikdagen bestod bara av information, miniföreläsning om amning och rundvandring på avdelningen. Det kändes skönt att mjukstarta så inför första dagpasset imorgon. Jag längtar! Och jag är glad att min kära kompis Lise och jag än en gång har blivit placerade på samma avdelning, och att vi går samma tur imorgon. Förresten så tänkte jag idag att jag hoppas att Lise blir barnmorska så hon kan förlösa mina barn. Det är verkligen ingenting jag kommer att låta vem som helst göra.

När jag kom hem hade Linn lunchen färdiglagad och det blev jag hemskt glad över då jag var utsvulten. Vi åt och sen kånkade vi iväg med barnvagn, barn, hund och packning till tågstationen. Det kändes som alltid trist att vinka hej då. Jag vänjer mig aldrig vid avsked.

Ikväll borde jag kanske ha läst lite barn-HLR men jag har skruvat i min säng och bytt gardiner i köket istället. Ska bädda ner mig och Ela och läsa tills jag somnar. Nu är det tidiga mornar som gäller igen. Sov gott!

Det är min mamma som har sytt gardinerna. Jag behövde bara fålla dem innan jag hängde upp dem. Jag tycker att tyget är alldeles, alldeles underbart. Så ljuvligt och snyggt!




Det blev en bit tyg över och den biten blev det en duk av.

JO, jag har ju glömt att berätta att jag numera är brunett! Jag har haft svårt att vänja mig vid min nya hårfärg, men nu älskar jag den. Älskar, älskar, älskar!



Fin va? Håret är verkligen riktigt brunt, med lite guldskimmer som får mig att vilja skutta omkring i Pernilla Wahlgrens guldklänning.



Min säng är så hög nu att jag måste lyfta upp Ela i den. Jag hoppas att hon inte hoppar ner och bryter benen i natt. Förutom att sängen är väldigt hög så är den också otroligt skön. Jag hoppas att jag kommer att sova gott i den.

2 kommentarer:

  1. Du är verkligen fin i håret, det klär dig!
    Tackar för äran...

    SvaraRadera
  2. Du är så FIN, så FIN!

    SvaraRadera