måndag 8 mars 2010

Förkylning, solglas och skogspromenad

Idag vaknade jag till gruvlig besvikelse när jag insåg att min förkylning är av det envisa slaget och vägrar släppa sitt grepp om mig. Det var bara att stiga upp och ringa förlossningen och tala om att jag inte skulle komma idag. När jag lagt på grät jag av ilska över att jag blivit snuvad på ett av de roligaste passen på hela praktikperioden. Jag hade läst på och förberett mig stenhårt i hopp om att jag skulle få leka lite barnmorska idag. Jag avskyr att vara sjuk! Tror jag har haft ungefär trettio förkylningar sedan jag flyttade hit till Uppsala för tre år sedan. Nåja, jag får ta igen mina pass nästa vecka istället. Jag måste stanna hemma imorgon också.

Solen sken från en klarblå himmel för fjärde dagen i rad idag. Det var otroligt vackert utanför köksfönstret, men det var ljusare ute än vad mina ögon klarade av. Jag hade redan huvudvärk när jag och Ela skulle bege oss ut i skogen så jag letade fram ett par solglasögon. Jag hittade dessa:



Tjusiga va? Jag köpte dem när jag och min kompis Anders var i Bulgarien. På den tiden var vi ett par och jag kan inte för mitt liv förstå att han lät mig köpa ett par plastiga fusk-GUCCI-glasögon. De sitter på tok för hårt i ansiktet och gav mig om möjligt ännu mer huvudvärk. Tycker dock att jag ändå är ganska söt i de billiga plastbågarna från Bulgarien.




Ela fick snubbla omkring i skogen bäst hon ville. Jag var för trött för att orka gå, men det brydde sig Ela knappast om. Hon hade fullt upp med att lukta på alla kissfläckar.



Och galoppera! Ela tycker INTE om när jag är för långt ifrån henne.

2 kommentarer: