onsdag 3 mars 2010

Rädda barnen!

Efter badet igår tog jag bussen till stan för att träffa underskötaren. Vi satt på Orvars krog (oändligt flott) och drack vin och åt chips. Jag fick berätta om min första praktikdag och sen började jag känna mig glad igen. Jag borde ha sådana kvällar som en stående punkt på min ATT-GÖRA-LISTA-för-att-må-bättre. Minus vinet kanske.

Idag var jag ledig från praktiken men hade undervisning på Kliniskt träningscentrum på Akademiska. Vi tränade på barn-HLR och repeterade luftvägsstopp.



Lise räddar livet på Charlie som satt en plastkula i halsen. Våran lärare talkade kulan med kroppspuder så att den skulle komma ut lite lättare. Mannen jag räddade hade en brunbränd, vältränad och bar överkropp.

Här är bebisarna vi övade inblåsningar och hjärtkompressioner på:




Min bebis. Lise lärde mig hur jag skulle amma henne. Hon kan allt, och jag har nu stenkoll på allt ifrån amningslägen till hamburgergreppet. Rent teoretiskt åtminstone. Nästa vecka ska jag göra en amningsobservation på avdelningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar